Dodatkowe informacje

ZMIANY W GRAFICE WZORÓW
Dopuszczamy wprowadzanie zmian w grafice oferowanych wzorów, w ramach
podstawowych środków graficznych, takich jak:
kadrowanie, jasności, kontrastu, intensywności barw, balansu kolorów,
zamiany barw, wyostrzanie, rozmywanie.
Zmiany mogą dotyczyć całości obrazka lub jego wydzielonej części, ale
nie poszczególnych elementów. 90% oferowanych wzorów posiadamy w postaci
wyłącznie bitmap, więc daleko posunięte zmiany są zbyt czasochłonne i
skomplikowane w wykonaniu.
W ramach podawanych cen mieści się zmiana maksymalnie 4 parametrów obrazka.
Bardziej zaawansowane zmiany są możliwe wyłącznie odpłatnie, wg
ustalonych między stronami stawek za projektowanie graficzne.

UWAGI
– tła do szerokości 160 cm drukujemy maszynami z głowicami DX5 i DX4,
tła o szerokościach powyżej 160 cm – maszyną Challenger z głowicami Konica Minolta 512,
z wszelkimi wynikającymi stąd ograniczeniami dla solwentowego druku wielkoformatowego w 4 kolorach
– tła jako wyrób wykonany wg specyfikacji Klienta, w myśl polskiego prawa nie podlegają prawu do zwrotu
– w uzasadnionych przypadkach Klient ma prawo do reklamacji wydruku, w myśl prawa obowiązującego na terenie Polski
– jeśli nie wiesz jak będzie wyglądać wydrukowane tło, sugerujemy zakup próbki, po podaniu docelowej wielkości tła;
Nie przyjmujemy reklamacji z powodu tego, ze Klient nie wie, jak będzie wyglądać efekt finalny, dotyczy to każdego parametru tła: rodzaju i wyglądu materiału, wyglądu i odporności nadruku, wielkości kropli, zachowania materiału przy zwijaniu i rozwijaniu, zapachu itd. wspólnych dla wszystkich teł.

KOLORYSTYKA TEŁ.
Tła oddają wiernie prawdziwe barwy użytych plików, każdy rodzaj używanego przez nas
materiału ma swój własny profil do druku, wykonany przez zawodowego profilanta.

Różne monitory, nawet kalibrowane, mogą nieco inaczej odzwierciedlać
kolory. Zmiany mogą pojawiać np. w zależności od tego, czy plik jest
oglądany na matrycy matowej, czy błyszczącej – znany producent farb
poligraficznych PANTONE drukuje wzorniki farb osobno dla kolorów gloss
i matt, różnice bywają wyraźne. CO WIĘCEJ: zmiany powstają nawet
w zależności od tego, jaki program został użyty do otwarcia pliku.
Inaczej odcienie wyświetli Photoshop, inaczej Corel PhotoPaint,
inaczej choćby GIMP czy IrfanView. Nawet różne przeglądarki internetowe inaczej
wyświetlają ten sam plik! I „dobrze” skalibrowany monitor nie skoryguje nawet tych różnic.
Zmiany powstają nawet PRZY ZWYKŁEJ KONWERSJI pliku w kolorystyce CMYK w
RGB, które mogą być znaczne jeśli projektant grafiki korzystał
(wyłącznie lub częściowo) z innej palety barw, np. wprowadzał kolory
PANTONE. Część plików mamy w postaci RBG, część jest konwertowana z CMYK
– i samo to może być powodem delikatnych „rozjazdów”.

Dlatego proszę o traktowanie kolorystyki przedstawionych na stronie
wzorów jako ogólnika, nie wiążącego strony elementu umowy. Podczas druku mogą
powstawać kilkuprocentowe odstępstwa od tego, co jest widoczne na maleńkim,
SKOMPRESOWANYM i być może przekształconym z tiffa CMYK pliczku jpg w
RGB. Jedyną metodą konkretnego ustalania odcieni w poligrafii jest
dostarczenie proofa lub wydruk próbki oraz ustalenie szczegółów między
stronami, np. podanie wartości CMYK konkretnego elementu. Nie możemy w żaden sposób być
odpowiedzialni za to, że Ty, Twoje oczy i Twój monitor widzą na przykład
2% magenty więcej niż wychodzi w druku.

I jeszcze najbardziej podstawowa kwestia oceny ogólnej kolorystyki:
jeśli tło jest oglądane z bliska, to ogólna ocena barwna może się istotnie
różnić od tego, co widać oglądając to samo tło z takiej odległości,
żeby było tej samej wielkości, co obrazek w aukcji – trzeba by odejść na
te -naście, a nawet kilkadziesiąt metrów, oko wyłapuje z bliska tony
elementów, a dominantę dopiero z dalszej odległości.